a) Presentació de la sol·licitud d'inscripció i d'informe tècnic d'acord amb el punt 3 de la convocatòria.
Si la sol·licitud d'ajuts no reuneix els requisits establerts per la normativa aplicable, o no s'acompanya de la documentació requerida o ho fa de manera incompleta o errònia, es requerirà fefaentment a la persona interessada per tal que en un termini de deu dies hàbils esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, se'l tindrà per desistit en la seva sol·licitud, prèvia resolució a aquest efecte.
Les sol·licituds es tramitaran seguint l'ordre d'entrada al registre corresponent.
Comporta la inadmissió de la sol·licitud la seva presentació fora del termini que estableix la convocatòria i l'incompliment dels requisits no esmenables, sens perjudici que aquest incompliment pugui ser causa de revocació de la subvenció, si es coneix amb posterioritat.
La presentació de la sol·licitud dels ajuts implica la plena acceptació de les bases reguladores, de la convocatòria, i l'autorització al Consorci perquè pugui comprovar, entre altres requisits:
- Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, la Generalitat de Catalunya, els Ajuntaments metropolitans i amb la Seguretat Social, establertes per les disposicions vigents.
- Verificar les dades d'identitat del promotor i del seu representant.
- Comprovar la documentació requerida i contrastar-la amb el seu emissor.
- Comprovar dades del padró.
- Comprovar dades de renda.
- Comprovar dades cadastrals.
- Comprovar l'existència de cèdula d'habitabilitat vigent o l'estat de la seva tramitació.
- Realitzar una inspecció, en cas que ho consideri oportú, per comprovar el compliment dels requisits establerts en la convocatòria.
b) Informe previ. D'acord amb el que preveu l'article 19 de les Bases Reguladores, tota actuació que vulgui acollir-se a les actuacions protegibles ha d'acreditar prèviament la justificació de la seva necessitat i idoneïtat mitjançant la realització d'un informe d'avaluació tècnica de l'edifici que analitzi l'estat de conservació, així com la certificació energètica de l'edifici.
El consorci podrà estimar necessari que el permís d'obres estigui resolt per tal d'emetre informe tècnic previ sobre la idoneïtat de les obres. En el cas que en el termini de dos mesos a comptar des de la sol·licitud d'informe tècnic previ no es disposi de llicència, el consorci podrà denegar la sol·licitud.
c) Inici de les obres amb la presentació del certificat corresponent.
- Caldrà aportar el comunicat d'inici d'obres segons model normalitzat juntament amb el document emès pel director tècnic de l'obra, que s'hauran de presentar amb posterioritat a la recollida de l'informe tècnic.
Les obres es podran iniciar en un termini màxim de quatre (4) mesos comptats a partir de l'endemà de la data de sol·licitud dels ajuts.
En el cas de no haver-se pogut iniciar en aquest termini per no disposar encara de la concessió de l'autorització municipal ja sol·licitada, les obres s'hauran d'iniciar en un termini màxim d'un mes a partir de la data de concessió de l'autorització municipal.
- La persona o entitat beneficiària ha de comunicar, preferentment de manera telemàtica, l'inici de les obres en un termini màxim de trenta dies naturals comptats a partir de l'endemà del seu inici, amb la presentació de l'autorització municipal definitiva de les obres.
El permís d'obres ha d'estar vigent durant tota l'execució de les obres. El Consorci requerirà la persona sol·licitant perquè en acabar el termini indicat al permís d'obres n'acrediti l'acabament.
En cas que no es doni la resposta oportuna al requeriment, s'entendrà que la persona sol·licitant desisteix de la seva sol·licitud i es procedirà a arxivar l'expedient, havent emès prèviament una resolució a aquest efecte.
d) Execució i finalització de les obres. Presentació del certificat corresponent i de la documentació final:
- El termini per executar les obres no podrà excedir de vuit (8) mesos, comptats des de l'endemà de la data de sol·licitud dels ajuts. Aquest termini es pot ampliar excepcionalment per motius degudament justificats amb caràcter previ al venciment. Les obres s'hauran d'executar durant la vigència de l'autorització municipal d'obres.
S'haurà de comunicar el final de les obres dintre dels trenta dies naturals següents al dia del seu acabament, mitjançant la presentació de la documentació, preferentment de manera telemàtica.
Si el termini comprès entre la data d'inici d'obres i la data de final d'obres és igual o inferior a trenta dies naturals, la documentació justificativa de l'inici i del final de les obres es podrà presentar de manera conjunta.
e) Valoració final. Una vegada finalitzades les obres, el tècnic del Consorci responsable de l'expedient realitzarà si s'escau una inspecció a l'edifici per tal de verificar que les obres s'han executat segons l'informe tècnic inicial. Un cop verificades les obres i rebuda la documentació final es procedirà a valorar l'expedient.
Es permetrà l'accés a la finca als tècnics del Consorci durant els 4 anys següents al final de les obres i caldrà mantenir les condicions establertes en l'informe inicial del tècnic del Consorci per a l'obtenció de la subvenció durant aquests 4 anys.