Amb la sol·licitud, cal presentar-hi la documentació següent:
- Declaració responsable de la persona sol·licitant, relativa a si s'han demanat o obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa finalitat, en què consti la relació detallada de les entitats que han concedit els ajuts i la quantitat sol·licitada i obtinguda, si escau.
Original i fotocòpia o fotocòpia compulsada del DNI/NIE de la persona sol·licitant i de tots els membres que integren la unitat de convivència.
Si algun membre de la unitat de convivència no disposa de DNI/NIE, haurà de presentar un document equivalent que l'identifiqui. Les persones nouvingudes que han obtingut el DNI han de fer constar en la sol·licitud el NIE que tenien abans d'obtenir el DNI.
- Informe socioeconòmic emès pels serveis socials municipals d'atenció social primària o especialitzada, relatiu a la situació de la unitat de convivència.
- Volant o certificat de convivència que acrediti la residència habitual a l'habitatge de totes les persones que formen la unitat de convivència.
- Justificant dels ingressos de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres que integren la unitat de convivència en edat laboral. Cal acreditar els ingressos de la manera següent:
- Original i fotocòpia o fotocòpia compulsada de les tres últimes nòmines prèvies a la presentació de la sol·licitud.
- En cas de persones en situació d'atur, certificat/s de l'oficina de treball amb l'import percebut els tres últims mesos previs a la presentació de la sol·licitud.
- En cas de pensionistes, certificat/s emès per l'òrgan o òrgans pagadors de l'import a percebre durant l'any en curs.
- En el cas de treballadors per compte propi hauran d'aportar la darrera o darreres declaracions de l'IRPF trimestral.
- Informe de vida laboral emès per la Tresoreria de la Seguretat Social relatiu a la persona sol·licitant i a totes les persones en edat laboral que integren la unitat de convivència. Aquest informe s'ha de demanar mitjançant el web de la Seguretat Social o el telèfon 901 502 050.
- Fotocòpia compulsada del llibre de família, si escau.
- Sentència judicial o conveni de separació o divorci, si escau.
- Fotocòpia compulsada de l'escriptura de préstec hipotecari sobre l'habitatge.
- Certificat de l'entitat creditora que faci constar el nom de la persona titular, l'immoble hipotecat, la data de constitució del préstec i el detall de les quotes vençudes no pagades.
- Imprès normalitzat de dades bancàries, a nom de la persona sol·licitant, amb les dades del compte en el qual s'ha d'ingressar la prestació, degudament segellat per l'entitat financera. Per tal d’evitar el desplaçament a l’entitat financera es dona l’opció d’aportar un document acreditatiu del compte bancari i, en el cas de deute de quotes, document acreditatiu del compte bancari vinculat a l’escriptura del préstec hipotecari.
- Fotocòpia compulsada de la documentació relativa al procés d'execució hipotecària, en el supòsit que s'hagi iniciat, i justificant d'haver sol·licitat el benefici de justícia gratuïta.
Obtenció de dades de manera electrònica
Quan les persones sol·licitants i els membres de la unitat de convivència autoritzen l'òrgan gestor a obtenir les dades necessàries per a la tramitació i valoració de les sol·licituds, no és necessària l'aportació de:
- Certificat de convivència que acrediti la residència a l'habitatge de totes les persones que integren la unitat de convivència.
- El DNI, TIE o Certificat de Registre de Ciutadans de la Unió Europea de la persona sol·licitant i de tots els membres que integren la unitat de convivència.
- La declaració de l’IRPF de la persona sol·licitant i de totes les persones en edat laboral que integren la unitat de convivència.
- Justificant dels ingressos en el cas de persones en situació d'atur i pensionistes.
- Certificat de grau de discapacitat, si s'escau, de mobilitat reduïda que superin el grau del 33% de qualsevol dels membres de la unitat familiar o els certificats de persones amb gran dependència.
- Carnet de família monoparental i nombrosa, si s’escau.
L'Agència de l'Habitatge de Catalunya pot sol·licitar, directament o a través de les entitats col·laboradores en la gestió d'aquestes prestacions, documentació complementària per ampliar el seu coneixement sobre la sol·licitud presentada.