1. En la sol·licitud d’inscripció i d’informe tècnic:
- Imprès normalitzat de sol·licitud d’inscripció i d’informe tècnic (imprès 1h)
Acreditació del sol·licitant:
- DNI, NIE o NIF de la persona que signa la sol·licitud.
- Documentació acreditativa de la representació de l'entitat o persona en nom de la qual actua.
Acreditació de la propietat:
- Nota simple informativa actualitzada del Registre de la Propietat corresponent als habitatges referenciats a la sol·licitud, així com els títols jurídics que acreditin l'ocupació legítima de l'habitatge que es proposa incloure en el present programa d'ajuts.
- DNI, NIF o NIE de cadascun dels propietaris.
- Nomenament, si escau, d’un representant dels propietaris a l'efecte de tramitació de la sol·licitud (imprès normalitzat).
Declaració responsable (imprès D):
Declaració responsable, en imprès normalitzat, en la qual consti detallat si el promotor de les obres:
- Es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.
- No es troba en cap de les circumstàncies previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Ha sol·licitat o rebut altres ajuts per la mateixa actuació, en el qual s'indiqui l’import de l'ajut sol·licitat o, si escau, obtingut.
- Poden deduir-se els tributs que graven el cost d'execució de les obres (IVA).
- Ha demanat permís d’obres.
Documentació d'endós de l'ajut a la rehabilitació (imprès Endós):
En cas que la propietat i titular de l'ajut a la rehabilitació endossi el seu cobrament a un tercer, s'haurà de documentar amb l'imprès normalitzat, en què consti el sol·licitant de l'ajut a la rehabilitació en qualitat d'endossant i l'endossatari a qui s'abonarà l'import de l'ajut a la rehabilitació.
Documentació tècnica:
La sol·licitud de la llicència d'obres, l'obtenció de la llicència, el projecte i el pagament de les taxes de la llicència es consultaran d'ofici.
El pressupost declarat per calcular l'impost ha de coincidir amb el preu d'execució i els materials de l'empresa que fa les obres. Aquest import tindrà caràcter limitador en el càlcul de les subvencions, d'acord amb els criteris establerts als articles 8 i 19.4 de les Bases.
- En el cas que l'actuació no requereixi projecte o no sigui perceptiu l'obtenció de llicència caldrà adjuntar:
- Memòria tècnica, amb la descripció de les obres a realitzar i documentació tècnica annexa complementària i necessària segons el tipus d'actuació per a la qual se sol·liciten els ajuts.
- En el cas d’actuacions per a l’adequació de les xarxes d’instal·lacions que no requereixin llicència o comunicat d'obres, serà suficient l’aportació del pressupost de l’empresa que s’indica en el punt següent, documentació descriptiva de la instal·lació i croquis descriptiu de les zones comunes afectades pel pas o l'eliminació de les instal·lacions.
- Pressupost de l'empresa que fa les obres, degudament desglossat per cada concepte, així com dels honoraris tècnics previstos. Per al contracte menor, caldrà acreditar l’aportació de tres ofertes i un escrit del president, el secretari o l'administrador explicatiu del resultat de l’elecció del pressupost acceptat.
2. En iniciar les obres:
- Comunicat d’inici d’obres i sol·licitud d'ajuts d'acord amb el model normalitzat (imprès 2):
- Caldrà aportar el comunicat d'inici d'obres segons model normalitzat. El comunicat d'inici d'obres es presentarà necessàriament amb posterioritat a la recollida de l'informe tècnic.
- El permís d'obres ha d'estar vigent durant tota l'execució de les obres. El Consorci requerirà el sol·licitant perquè en acabar el termini indicat al permís d'obres n'acrediti l'acabament. En cas que no es doni la resposta oportuna al requeriment, s'entendrà que el sol·licitant desisteix de la seva sol·licitud i es procedirà a arxivar l'expedient, prèvia resolució a l'efecte.
- En cas que el sol·licitant de la subvenció l’hagi endossada a l’industrial o el constructor responsable de l’obra i aquest l’hagi descomptada de les aportacions a càrrec del sol·licitant, caldrà que aportin el corresponent document d’endós.
3. En acabar les obres:
- Comunicat d'acabament d’obres i sol·licitud de pagament de l'ajut (imprès 3):
- Caldrà aportar-lo segons model normalitzat i adjuntar original i còpia de totes les factures i els rebuts degudament emesos que justifiquin la despesa realitzada. La cessió de la subvenció a favor del contractista tindrà els mateixos efectes que un rebut.
- Les factures i els rebuts que s'entreguin amb el comunicat de final d'obres seran les úniques que es tindran en compte en el càlcul de la subvenció.
- Com a justificant del pressupost protegit es podran aportar qualsevol dels següents documents, a més de les factures:
- Rebuts.
Per als supòsits de pagaments diferits que vencin amb posterioritat a la data d'acabament dels terminis de justificació previstos en l'article 43 de les Bases Reguladores:
1. Xec bancari, justificant l'acusament de recepció del mateix per part del proveïdor en què l'admeti com a forma de pagament.
2. Pagaré, adjuntant l'acusament de recepció del mateix per part del proveïdor en què l'admeti com a forma de pagament.
3. Lletra de canvi, acceptada.
4. Carta de crèdit irrevocable confirmada o crèdit documentari irrevocable.
- Document de domiciliació bancària. Aquest document únicament es podrà aportar juntament amb la sol·licitud de pagament. En cas que s'hagi aportat un document de domiciliació bancària anterior, se sol·licitarà de nou l'aportació d'aquest document (imprès €).
- Certificat final d'obres emès pel tècnic competent.
El Consorci de l'Habitatge de Barcelona podrà demanar qualsevol documentació complementària per ampliar el seu coneixement sobre la documentació presentada.